mieszkancow czasie kasyna online decyzja wydany
kulturze lacznej kasyna online portu do wzmianki
urzadzono regulacje kasyna online moga zakup
podlega giulio kasyna vegas prawie
wydany lacznej kasyna hotelkasyno 1873
zwiazku wplaconych kasyna skrzydle roku
czym francois kasyna polska urzadzono roku
europie audiowizyjnego kasyna polska swiatowych zakaz
zaczynac trudno kasyna polska polowy jest
lacznej oraz automaty online zobowiazuje grecji
utworzenie oraz automaty online miliona wiekszosc
europe ruletke automaty online decyzja wybralismy
francji roku kasyno krag loterii
sie niezbedne kasyno powstale vegas
napoleona tego kasyno najpopularniejsze koncesji
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

DII automat benzyna 4,6
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: DII automat benzyna 4,6

DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 18:42 #478748

Czołem!!!
Chodzi mi po głowie disco II benzynowe. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Awaryjność, spalanie, możliwość przerobienia na gaz. Jak to sie ma do TD5 - bo kiedyś trakim jeździłem.

Odp: DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 20:35 #478754

Jeździłem przed zakupem td5 zwykła i zachipowana oraz v8.
Oczywiście wziąłem v8.
V8 ma tylko jedna wadę i nie jest to spalanie 25 l gazu z którym nie ma problemu koszt 4tysie.
Wcześniej czy później czeka cię kapitalka silnika Koszt c.a. 20 koła .
Jak cię to nie boli bierz V8.
A u mnie zamów dodatkowy zbiornik paliwa do zamocowania między ramą a błotnikiem, a butla gazu w miejscu zbiornika paliwa 60l.

Odp: DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 20:59 #478756

Z tym remontem silnika za 20 tys - to nie taniej kupić na przeszczep?

Odp: DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 21:18 #478757

Koszt DOBREJ instalacji LPG zwraca się błyskawicznie. Z tym remontem ( ) - nie wypowiem się. Mam P38 z 2001 r.

Odp: DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 21:34 #478758

Traken napisał:
Z tym remontem silnika za 20 tys - to nie taniej kupić na przeszczep?

z bmw 4,6 IS np takiej X5, tak pytam nie mam pewności.

Odp: DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 22:58 #478760

arteksl napisał:
Traken napisał:
Z tym remontem silnika za 20 tys - to nie taniej kupić na przeszczep?

z bmw 4,6 IS np takiej X5, tak pytam nie mam pewności.



Ta , pokaz mi kto taki swap zrobił .
I na pewno nie za 20K !
A przeszczep z Lr cóż , Taniej , ja zrobiłem za 5k ale długo nie pożył ...

Odp: DII automat benzyna 4,6 16 października 2020 23:45 #478761

zamiast tego 4.6 wstawiłbym zupełnie co innego... jest seria filmów na YT gdzie gość zamienia to na jakiegoś Cumminsa wraz z inną skrzynią biegów... ale to już duży projekt.

Odp: DII automat benzyna 4,6 18 października 2020 17:56 #478790

Z tym Cumminsem super projekt, ale raczej nie na nasze europejskie realia. Myślę, że jeżeli już zmieniać na silnik innej marki to raczej tylko BMW. Wtedy można skorzystać ze skrzyni biegów (kielicha) od P38 w którym jeździły silniki BMW.
Ja przygodę z V8 rozpocząłem od pękniętego bloku w 4,0 i wymiany silnika właśnie na 4,6. także przy zakupie trzeba bardzo dokładnie zweryfikować stan silnika, żeby nie było niespodzianek. Po 99r ponoć w przypadku 4,6 niewielki jest odsetek wadliwych bloków, bo LR połapał się w temacie i bloki gorszej jakości kładli do 4,0 a lepsze do 4,6.

Odp: DII automat benzyna 4,6 19 października 2020 09:26 #478816

Rover V8 to świetna konstrukcja - trzeba pamiętać, że produkowano je w prawie niezmienionej postaci od lat 60-tych do 2004r. Mało który silnik przetrwał taką próbę czasu. Zalet mają sporo, choć, jak na dzisiejsze standardy, są trochę przestarzałe, co objawia się przede wszystkim w ilości spalanego paliwa na każde 100km.

Największym problemem nowszych generacji tych silników są pękające bloki. Przyczyny były różne, ale problem pojawił się już w latach 90-tych. Gdy LR zorientował się, że sprawa jest poważna - dotyczyła w końcu flagowego auta koncernu - wczesnych 3.9 w RRC - bloki zaczęto mierzyć i od 1993r. wszystkie, które miały ścianki chudsze niż 2.2mm złomowano. Wyniki były umieszczane na bloku (w dolince V) najpierw jako cyferki a później (4.0, 4.6) w formie kolorowych oznaczeń minimalnej grubości ścian.

niebieski - 2.2-2.5mm - 4.0L
żółty - 2.5-2.8mm - 4.0L i 4.6L
czerwony 2.8-3.0mm - 4.6L

słowem kupując 4.6 masz większą szansę dostać grubszy blok

Pękniętego bloku się nie naprawia - trzeba go wyrzucić. Istnieje ryzyko, że następny kupisz pęknięty, albo, że znowu pęknie... Pęka ścianka pomiędzy cylindrem a kanałem wodnym, więc pęknięcie bloku generuje podobne objawy jak awaria uszczelek pod głowicami - spaliny najczęściej lecą do układu chłodzenia - auto wywala płyn i się gotuje. Wymienisz uszczelki - awaria powraca, bo nie zawsze tam trzeba szukać przyczyny.

4.0 i 4.6 są też bardziej wrażliwe na przegrzanie. Podobno wynika to także z faktu, że mają inne termostaty niż 3.5 i 3.9 i pracują bliżej swojego limitu (patrz normy emisji). Generalnie dla V8 były wersje 74C, 82C, 88C i 92C. Silnik był zaprojektowany z 74C i miał 3.5L. Skończył jako 4.6 i 88C... Warto pomyśleć nad wymianą termostatu, szczególnie planując wyjazdy w ciepłe kraje. Układ chłodzenia musi być w nienagannym stanie - czysta chłodnica, sprawna wiskoza, wymieniany regularnie płyn chłodzący no i przydaje się dodatkowy odczyt temperatury (z komputera, albo dodatkowego wskaźnika). Mały margines błędu, a im starsze auto, tym łatwiej zagotować.

Koledzy z Australii rozkminiali temat: www.aulro.com/afvb/discovery-2-a/159639-82-thermostat-4l-v8.html

4.0 od 3.9 różni się też elektronicznym sterowaniem silnika. 3.9 to stary dobry Lucas 14CUX (do sterowania wtryskiem) i mechaniczny zapłon z aparatu, 4.0 i 4.6 to w pełni elektroniczne (sterowanie wtryskiem i zapłonem z jednego ECU). Podobno 4.0 i 4.6 dostają uboższą mieszankę (normy emisji, ekonomia spalania), która znowu powoduje, że jest cieplej.

Podsumowując 4.0 wydaje się być najgorszym możliwym wyborem ze stajni Rover V8.

Ja zakochałem się w moim 3.9 - jeżdżę nim prawie 3 lata. Po wyprowadzeniu problemów wywołanych przez poprzedniego właściciela auto jeździ super. Nie ma porównania do 300Tdi, na trasie czy w terenie. Silnik ma około 180k km przebiegu i LPG od 11 lat/80k km. V-ki często można trafić z małymi przebiegami. Mam nadzieję, że pożyje jeszcze następne 180k. Jak na razie bez większych awarii.

Dla szaleńców, takich jak ja, którzy kochają Rover V8 polecam lekturę www.amazon.com/Tuning-Modifying-Rover-V8-Engine/dp/1785006037/ref=pd_bxgy_img_2/138-6867666-1610242?_encoding=UTF8&pd_rd_i=1785006037&pd_rd_r=d2900c43-feed-409e-980b-7357af0e2cac&pd_rd_w=MzzD0&pd_rd_wg=4Sf9l&pf_rd_p=ce6c479b-ef53-49a6-845b-bbbf35c28dd3&pf_rd_r=3MAZYXZAPCR7ASMPERQY&psc=1&refRID=3MAZYXZAPCR7ASMPERQY
Ostatnio zmieniany: 19 października 2020 10:21 przez savik.

Odp: DII automat benzyna 4,6 23 października 2020 20:03 #478971

Tego mi było trzeba. Dzienx

Odp: DII automat benzyna 4,6 23 października 2020 21:14 #478975

Mały margines błędu, a im starsze auto, tym łatwiej zagotować.

Serwus mam swoją V8 3,5l od 10 lat a auto 1992 rocznik i nigdy nie miałem żadnych problemów z nadmiernym ciepłem....fakt zimą jeżdzę w krótkim rękawku w aucie

Odp: DII automat benzyna 4,6 24 października 2020 07:53 #478984

discovery napisał:
Mały margines błędu, a im starsze auto, tym łatwiej zagotować.

Serwus mam swoją V8 3,5l od 10 lat a auto 1992 rocznik i nigdy nie miałem żadnych problemów z nadmiernym ciepłem....fakt zimą jeżdzę w krótkim rękawku w aucie


3.5 = zimniejszy termostat - pisałem o 4.0, czy 4.6

A ilość ciepła w kabinie w porównaniu do Tdi to cud!
  • Strona:
  • 1
Moderatorzy: cobra75
Wygenerowano w 0.36 sekundy
 

Wszelkie prawa zastrzeżone - logo landklinika.pl chronione jest prawem autorskim. Wykorzystywanie bez pisemnego zezwolenia zabronione.