[DI'89-98] LIFT-OWOWANIE DISCO o całe 2 cale - CZ. 2 = jedziemy wyżej
Skoro Liftowanie ma już ponad 2300 wejść postanowiłem Stworzyć coś o efektach i skutkach podjętych działań.
Nick: GaPa
Pojazd, Discovery I 200 Sunseeker; rocznik 1993
Amortyzatory: PRO COMP 9000 – 215zł szt.
Sprężyny: BLUESPRING +45mm HD – 440zł na oś
Czas użytkowania: 12 miesięcy
Charakterystyka pracy: Twardsze od standardów, autko zaczęło się troszkę bujać ale spowodowane jest to dł. sprężyny. Bujanie po dłuższych jazdach i sprawdzeniu ze standardem jest mniejsze.
Zadowolenie z produktu: BDB – zobaczymy co będzie za rok lub dwa: po 30 000km urwało się mocowanie górne od tylnego amortyzatora - pospawane i jedzie dalej :)
Polibusze:, żółte – BRITPART (350zł komplet z Angolewa) - 20 000km widać zgniecenia na gumach od amortyzatorów.
Miejsce zakupu: SST Długa Goślin
Użytkowane OPONY: BFG AT 235/85R16 – podcięte tylne nadkola
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): 10 / 8,5(do100km/h) - 10 / 9,5
Przekłamania licznika: 100km/h licznikowe – w realu 105km/h (wg. GPS) - jednk przekłamywanie licznika TRIP to jest podobnie jak u Arturrra ale wynik muszę mnożyć razy 1,1 bo przekłamanie jest o 100m na każdy kilometr
UWAGI:
Auto ma zamontowany komplet wahaczy tylnych i przednich ze zmienionym kątem do liftu +2" - auto nadal ma stabilizatory, brak problemów z sypiącymi się krzyżakami - zrobiły u mnie około 30 000km a nie wiem ile u niemca, obniżone mocowania amortyzatorów i tylne dyslokatory (mimo stabilizatorów wypadałyby sprężyny). Dłuższy przewód do tylnego mostu od hamulców, dodatkowo także jest zrobiony lift budy względem ramy o +1" bo koła nadal ocierały o budę na wykrzyżach - powód felgi z większym odsadzeniem ET.
Nick: lukaszsta
Pojazd, Discovery I 200 rocznik 1991
Amortyzatory: super gas -1700zł/komplet na auto ze sprężynami
Sprężyny: sprężyn żółty britpart
Czas użytkowania: 2 lata/ 70 tysięcy km
Charakterystyka pracy: twardsze od oryginału, jednak brzuch nie boli,
Polibusze: polibusze żólte, twardośći nie kojarzę
Miejsce zakupu: LandSerwis wieliczka
Użytkowane OPONY: 205/16 i 225/75/16 oczywiście żadnych problemów
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): 10 / 8,5 / 9,5
Przekłamania licznika: +3%
UWAGI:
Dwa i pół centymetra w górę to nie jest wielki zysk brodząc w błocie, a dwa i pół centymetra w dół to duża różnica w bezpieczeństwie pokonywania asfaltowych ciasnych zakrętów, szczególnie w dwusecie, gdzie nie istnieją żadne stabilizatory (Moja 200 ma bo to SUNSEEKER na niemieckie AUTOBANY :)-gapa).
Ten calowy lift, to po to, żeby przy dopakowanym aucie być jeszcze w miarę wysoko.
Efekt jest taki, że jeszcze nic nie ukręciłem. Licznik wskazuje tyle ile jadę. Efekty "kucania" i zmiany toru jazdy na serpentynach są po przyzwyczajeniu akceptowalne, po 70tys. km nie widać zużycia polibuschy ani innych elementów zawieszenia, samochód po doładowaniu na dwa ukraińskie tygodnie i czterech osobach nie zmienia szczególnie swej charakterystyki.
Nick: Maćko
Pojazd Discovery I 300, rocznik 1996
Amortyzatory:
przód OME N115 (+2", stałe obciążenie + 50-100kg, cena: 80$ w USA,ok 440 PLN za szt.)
tył OME N44 (+2", stałe obciążenie + 200kg, cena: 80$ w USA, ok. 440 PLN za szt.)
Sprężyny:
przód OME 767 (+2" (faktycznie +40mm), stałe obciążenie + 50-100kg, cena: 160$ w USA, ok. 840zł w PL za parę)
tył OME 762 progresywne (+2" (faktycznie +40mm), stałe obciążenie + 100kg, cena: 160$ w USA, ok. 840zł PL za parę)
Czas użytkowania: ok. 6 miesięcy/15000km
Charakterystyka pracy: dość twardo, sztywno, stabilnie, nic nie buja:) (auto jeszcze bez dodatkowego wyposażenia)
Zadowolenie z produktu: BDB
Polibusze: niebieskie SuperPro z mimośrodami (cena ok.870zł - www.rajdy4x4.pl)
Miejsce zakupu: zawieszenie przywiezione z USA - cena za całość ok. 2000zł za cały komplet
(+ amortyzator skrętu OME SD11) z transportem do domu (wtedy dolar był za ok. 2zł :D)
Użytkowane OPONY: BFG MT 265/75/16 na felgach z ET +8mm (podcięte tylne nadkola, obniżone tylne odboje)
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): 11 /9/ 10
Przekłamania licznika: -5% na BFG AT 235/70/16, +5% na BFG MT 265/75/16 (sprawdzane na metromierzu)
UWAGI:
Wahacze standardowe, przewody hamulcowe również. Zawieszenie jest sztywne, stabilizatory zostały i auto prowadzi się stabilnie. Po lifcie problemem były krzyżaki w przednim wale, ale już nie są bo został zamontowany wał od Td5 :-D
Nick: Borty
Pojazd: Discover II, rocznik; b/d
Amortyzatory: Koni
Sprężyny: scorpion+2, tył progresywny.
Czas użytkowania: b/d
Charakterystyka pracy: . Działa dobrze, ale tył ma chyba za miękkie amortyzatory - przy dużym obciążeniu potrafi zabujać. Sprawdza się w sensie obciążenia i osiadania. Twardość wystarczająca do sprawnej jazdy. Dużo jeżdżę po czarnym.
Zadowolenie z produktu: b/d
Polibusze: b/d
Miejsce zakupu: Kupowane w kraju-po drobnych negocjacjach.
Użytkowane OPONY: Opony AT245/75/16,były przed liftem, teraz. MTeki sa nieco większe i wchodzą przy lifcie. Mam je na stalowych felgach i zakładam tylko "na wycieczki".
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie):
Przekłamania licznika:
UWAGI:
Przewody hamulcowe dłuższe w stalowym oplocie, zestaw do sprężyn po wyjęciu poduszki. Całość miała wrócić do poduch -jesienią. Jesień minęła a sprężyny są. ACE zostało i działa, sprężarka i układ powietrzny został ale jest wyłączony na komputerze. Cen nie podam bo nie pamiętam a całość była robiona w ramach większej operacji - duży (bardzo duży)przegląd diff lock, i kilka innych...
Nick: Andziasss
Pojazd Discovery I 200 Sunseeker, rocznik 1993
Amortyzatory:
przód i tył BRITPART Super Gaz + 2” - ok. 700zł / kpl.
Sprężyny:
Robione na zamówienie w POSPRINGU w wersji HD +2” – już nieco sklepane + podkładki 30mm aluminiowe bo lekkie LMT, ok. 1000zł za wszystko z montażem
Czas użytkowania: sprężyny 2 lata/60tkm, podkładki ok. 6 miesięcy/15tkm
Charakterystyka pracy: przyjemnie twardo, sztywno, bardzo stabilnie, mało zauważalne bujanie, po dołożeniu podkładek nieco większa podatnośc na koleiny, stabilizatory są obydwa na miejscu.
Zadowolenie z produktu: Celujące (nie wiem ile to znaczy, ale możemy się zawsze pościgać)
Polibusze: żółte Britshity
Miejsce zakupu: POSPRING, Allegro (quattro 4x4) i LMT
Użytkowane OPONY: BFG AT 255/70R16 / 50tys przekulane
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): normalnie 10, a imprezy masowe 9 - 9.5, bo wolniej jadę:-)
Przekłamania licznika: 100km/h na liczniku = 99km/h na GPSach trzech:-)
UWAGI:
Stabilizatory na pokładzie bo nie lubię zwalniać przed zakrętami. Zawieszenie ROBI oj ROBI. Wahacze, węże i inne takie w standardzie bo nie było zagrożenia. ZMOTA zawieszeniowa własnego pomysłu, metodyka prób i przemyśleń nagłych. Mówią że wyjątkowo jedzie ta dwuseta, ale recepty nie dam na zmotę, bo to spontanicznie powstało na oko. Stabilnie jest też gdy na pace + 100kg szpeju.
Nick: Piorun
Pojazd, Discovery I 300 ; rocznik 1997
Amortyzatory: koni raid
Sprężyny: scorpion racing +2"
Czas użytkowania: 3 lata
Charakterystyka pracy:
Zadowolenie z produktu: bardzo dobra jakość do ceny
Polibusze: polybush
Miejsce zakupu: Rayo4x4 – www.rayo4x4.pl
Użytkowane OPONY: BFG MT 33x10,5x15
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie): 12 /9/ 11
Przekłamania licznika: 7%
UWAGI:
Auto w pełni przygotowane do wypraw
Nick: Biały
Pojazd, Discovery 1 200; rocznik 1991
Amortyzatory: OME
Sprężyny: OME
Czas użytkowania: juz 4 lata, było juz założone jak kupowałem auto
Charakterystyka pracy:
Zadowolenie z produktu: może być ;-)
Polibusze: czerwone
Miejsce zakupu: -gdzieś w Niemczech
Użytkowane OPONY: latem BFG MT 265/75/16 , zimą Miszlę alpina 245/75/16
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie): ok 10
Przekłamania licznika: nie stresuje sie tym
UWAGI:
Wszystkim polecam takie zawieszenie- żadnych problemów
Nick: PiotrVN
Pojazd: Discover I 200 Sunseeker; rocznik 1993
Amortyzatory: deCarbon + 2”
Sprężyny: Scorpion + 50 kg przód + 100 kg tył ( progresy)
Czas użytkowania: 1 rok 25 ryś km
Charakterystyka pracy: B. Dobra sztywno ale bez przesady czuć działanie progresów z tyłu na pusto co daje zadowolenie i zero problemu przy ładunku auto nie przechyla się ale stabilizatory na miejscu , "jest myszkowanie "w koleinach ale w drogę trafiam najczęściej
Zadowolenie z produktu: Wysokie
Polibusze: żółte Britshity ale póki co OK.
Miejsce zakupu: Zawias Tomek FREE4x4 www.free4x4.pl; polibusze Zalewiak
Użytkowane OPONY: Goodyear Wrangler AT 245x75x16 tył lekko podcięty felga Sunsekerowa lekko odsadzona i trzeba usunąć "wycinacze" pod krawędzią tylnych nadkoli w górnej części: Obecnie (od września) BFG KM2 - 245/75 R16
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie): 11 / 9 / 10 średnia z trasy 4500 tyś km 8,5 l/100km (liczone według GPS )
Przekłamania licznika: + 3 %
UWAGI:
Osobnym problemem 2 cale liftu jest sypiący się wał przedni czas życia od nowości (wymiany nowych krzyżaków) raptem 10 tyś na pokładzie Winda/zderzak stal /dodatkowe aku/ kurnik.
Nick: Arturrr
Pojazd, Discovery I 200 Sunseeker ; rocznik 1993
Amortyzatory: nieznane, takie, jakie były przy zakupie 13-letniego auta (oryginały??)
Sprężyny: przód nieznane (jak wyżej), (oryginały??) tył BlueSpring, standard we wszystkim: ługość/obciążenie Czas użytkowania: spręzyny tył 3 lata, reszta nie wiadomo (15 lat??)
Charakterystyka pracy: normalna, jak w escorcie (twardo na przejazdach tramwajowych) Zadowolenie z produktu: zadowolony jestem, ale wyżej bym chciał.
Polibusze: nie ma polibuszy, są oryginalne silentbloki
Miejsce zakupu: BlueSpringi u Molego, a on w SST.
Użytkowane OPONY: BFG MT 245/75/R16
Spalanie na L/100 (miasto / trasa / średnie): 10-11,5 /7,9-9,6, zależnie od prędkości i pory roku.
Przekłamania licznika: na 245/75 prędkość pokazywana rzeczywista (w/g GPS). Dystans zaniżony o 8%, w/g słupków kilometrowych na dystansie 50 km (do obliczania spalania dystans z licznika x 1,08)
UWAGI:
przy aluminiowych felgach sunseekerowych (większy ET), opony ocierają o nadkole przy dużych wykrzyżach.
Nick: LR Tomaszek
Pojazd, Discovery II ; rocznik 1999
Amortyzatory: Tuffback 0-5-mm
Sprężyny: BLUESPRING 45mm
Czas użytkowania: 30000km
Charakterystyka pracy: Trochę twardsze niż standard ale nie sportowe ;-), prowadzi się bardzo dobrze.
Zadowolenie z produktu: OK,
Polibusze:, bd
Miejsce zakupu: http://www.mailorder4x4.com/acatalog/Online_Catalogue_Discovery_1_Discovery_2_4.html
Użytkowane OPONY: Kumhu kl-78 245/75R16
Spalanie na L/100 (miasto/trasa/średnie): bd /bd/ bd
Przekłamania licznika: brak -tyle ile na liczniku tyle samo wg. GPS
UWAGI:
planując konwersje z SLS na sprężyny należy zanabyc jeszcze gniazda dolne sprężyn tylnych (4 śruby do tego) + podkładki
met.-gum. tychże sprężyn (na górę) + ew. dyslokatory